ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

شهریور خبر داد:سرانه ایجاد شغل در تعاونی‌های خدماتی ۱۰نفر


علی حسین شهریور در گفتگو با مهر با تشریح جدیدترین برنامه ها و اقدامات تعاونی های فعال در عرصه خدماتی کشور، گفت: در مجموع از طریق دفتر تعاونی های خدماتی به ۲ گروه از تعاونی ها خدمات ارائه می شود و موارد مربوط به سیاست گذاری در مورد تعاونی های خدماتی و تعاونی های نوع جدید دنبال می شود.

شهریور ادامه داد: سرانه متوسط اشتغال در هر تعاونی خدماتی کشور ۱۰ نفر است و متوسط سرمایه هر تعاونی به صورت ثبت شده حدود ۵۱۴ میلیون ریال و بیشترین تعداد تعاونی های خدماتی در استان تهران با ۱۸۰۰ تعاونی و کمترین آنها در قم با حدود ۲۱۰ تعاونی فعالیت دارند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: بیشترین تعاونی های خدماتی در بخش فنی و مهندسی و مشاوره ای بوده و کمترین نیز مربوط به بخش خدمات ایمنی است. با این حال شاهد حضور پررنگ زنان در تعاونی های خدماتی کشور هستیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از کل اعضای تعاونی های بخش خدمات را زنان تشکیل می دهند. تعاونی های خدمات عموما در گرایش های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات، پژوهش، بهداشت و درمان، چاپ و نشر، رایانه، فعالیت های زیست محیطی و خدمات تکنولوژی اطلاعات، خدمات پست و همچنین مکانیزاسیون کشاورزی، گردشگری و هتلداری و مدارس غیرانتفاعی و در حوزه های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعال هستند.


مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: دسته دیگر از تعاونی ها، بنگاه هایی هستند که طی سنوات اخیر تشکیل شدند که بخشی از اینها تعاونی های دانش بنیان هستند و تاکنون بیش از ۲۳۰ تعاونی دانش بنیان با عضویت بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نخبه کشور در سطح کشور تاسیس و در حال فعالیت است.

شهریور ادامه داد: بعضا در تعاونی های دانش بنیان بیش از ۱۰۰ اختراع وجود دارد. علاوه بر تعاونی های دانش بنیان، تعاونی های سهامی عام نیز نوع جدیدی از تعاونی ها هستند که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، در چارچوب قانون تجارت تشکیل و فعالیت خواهند داشت. این بنگاه ها استفاده از سرمایه های مردمی در توسعه بخش تعاون را فراهم می کنند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما