ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

رئیس خانه تعاونگران:سبک مدیریت در تعاونی‌ها نیازمند تحول است


سید محمود رشیدی فرد  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  با بیان اینکه رهبرى تشکیلات تعاونى ها در کشور برعهده بیش از 1 میلیون نفر عضو هیأت مدیره و مدیرعامل است گفت: مدیران تحول خواه و آشنا با تعالی سازمانی می توانند بخش تعاونی را متحول کنند.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران گفت: شکل گیرى اصول و معیار های تعالی مدیریت تعاون، شرکت هاى تعاونى را قادر مى سازد به طور حرفه اى به فعالیت بپردازند.مدیران نقش مهمی در معرفی و جذاب نمودن چهره تعاونى ها دارند. بنابراین، مدیران تعاونی ها باید با به کارگیرى سیستم ها و استاندارد های ملی و بین المللی مدیریت، نقش تاریخی خود را در شکوفایى بخش تعاونی ایفا نمایند.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران گفت: سبک مدیریت در تعاونی ها نیاز به تحول دارد. مدیریت تعاونی باید با اصول بهبود کیفیت و تعالی سازمانی به عنوان بزرگترین عامل ترقى و پیشرفت تعاونی آشنا باشد تا با افزایش بازدهى و کاهش هزینه ها ادامه فعالیت تعاونی را اقتصادی کند.

رشیدی فرد افزود: نکته اى که در مدیریت تعاونى ها حائز اهمیت است و معمولاً تعاونى از آن غافل هستند، این است که تعاونى باید سازمان و مدیریت صحیح و روشنى داشته باشد، در حالى که عمدتا شرکت هاى تعاونى ، فاقد نظام مشخص و روشنى براى ارزیابی و کنترل عملکرد هستند و حتی مرز وظایف و مسئولیت هاى تعاونى مشخص و تعیین نشده است.

وی اظهار داشت: دلیل این غفلت فقدان آموزش های علمی و کاربردی و عدم آشنایی مدیران با استاندارد ها و معیارهای تعالی سازمانی، بهبود کیفیت و بهره وری در تشکل های تعاونی است.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران ضمن تاکید بر اینکه ، آموزش مدیریت تعاونى و اقتصاد تعاون به عنوان یک ضرورت آموزشى برای هیات مدیره و مدیران عامل باید در دستور کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار بگیرد . مدیران آموزش دیده می توانند با عملکرد خود تفکر تعاونى را به عنوان یک تفکر پویا در جامعه ترویج و ارتقاء دهند.

رشیدی فرد در رابطه با نقش خانه تعاونگران در حرفه ای نمودن مدیریت در تعاونی ها گفت: این  سازمان در 4 سال گذشته با استفاده از معیارهای جهانی مدیریت اقدام به طراحی الگوی ارزیابی تعاونی ها برای تعالی مدیریت سازمانی نموده و با برگزاری جشنواره و اعطای جایزه سعی درآشنایی مدیران با شیوه های تعالی سازمانی و شناخت نقاط قابل بهبود در تعاونی ها ، اتحادیه ها و اتاق های تعاون نموده است.

وی افزود: جایزه تعالی باعث شده است تا فضای رقابتی در تعاونی ها ایجاد شود و با حضور در جشنواره، تجربیات موفق مدیریتی خود را تبادل و منتقل نمایند. با توجه به اهمیت فرآیند آموزش، این سازمان دوره های آموزشی کاربردی را برای مدیران تعاونی ها طراحی نموده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه نموده است. مدیرانی که در این دوره ها و کارگاه های آموزشی شرکت کنند با مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی و اصول و معیارهای تعالی سازمانی و نحوه خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود تعاونی آشنا می شوند.

این فعال بخش تعاونی، با اشاره به تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه اجرای طرح تحول بخش تعاونی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در سال 1394 است افزود:  پیشنهاد می شود در اجرای بند 5 راهبرد دوم طرح تحول بخش تعاونی که بر حمایت ویژه از برنامه های مرتبط با ارتقا بهره وری و سیستم های تعالی سازمانی در تعاونی ها تاکید دارد، آن وزارتخانه بمنظور تشویق تشکل های تعاونی بخشی از هزینه های تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق هایی را که در فرآیند ارزیابی تعالی مدیریت تعاونی قرارمی گیرند تأمین و پرداخت نماید.

گفتنی است چهارمین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی در هفته تعاون سال 1394 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار خواهد شد.

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما