ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

تعالی مدیریت تعاونی ها


عضو هیات امنای خانه تعاونگران: تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری سهم تعاونی ها در اقتصاد را افزایش می‌ دهد.

 

 غلامحسین حسینی نیا عضو هیات امنای خانه تعاونگران ایران در گفتگوبا خبرنگار توکا نیوز، با بیان اینکه تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری سهم تعاونی ها در اقتصاد را افزایش می‌ دهد گفت: همانگونه که در اسناد بالادستی مانند قوانین برنامه و سياستهاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي تاکید شده باید ارتقاي بهره‌وري و توسعه و بهبود مديريت شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها ۶۰ تا ۸۵ درصد از رشد توليد ناخالص داخلی خود را از بهره وري حاصل كرده اند و ايران حدود ۲۲ درصد از رشد توليد ناخالص داخلی را از بهره وري به دست آورده است افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه سهم ۳۵ درصدي بهره وري از رشد اقتصادي هدفگذاري شده است، تحقق این سهم نيازمند برنامه ریزی و تلاش بسیار است.

 

وی با بیان اینکه تعاون هم به عنوان یکی از بخش های اقتصادی باید سهمی از رسیدن به هدفگذاری ۳۵ درصدی داشته باشد پیشنهاد داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تدوين برنامه های بخش تعاونی سهم ارتقاء بهره‌وري در رشد اقتصاد تعاونی را تعيين و الزامات و راه‌كارهاي لازم براي تحقق آن و تحول در بخش تعاونی را فراهم کند.

 

رئیس شورای راهبری جایزه تعالی مدیریت تعاونی گفت: تعالی مدیریت و ارتقای بهره وري در بخش تعاونی نیازمند یک برنامه حداقل ۵ تا ۱۰ ساله است که در این برنامه باید مشخص شود در این رابطه چه اقداماتي انجام داده شود.

 

عضو هیات امنای خانه تعاونگران ، با اشاره به اینکه راهبرد دوم طرح تحول بخش تعاون توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونی ها می باشد و یکی از برنامه های آن ، حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های مرتبط با ارتقا بهره‌ وری و سیستم‌های تعالی سازمانی در تعاونی ها است افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین معاونت امور تعاون با خانه تعاونگران و انجمن بهره وری به امضاء رسیده است.

 

این فعال بخش تعاونی با اعلام اینکه در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک، طرح تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری در تعاونی ها تهیه شده و از ابتدای سال جاری اجرای آن آغاز شده است گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تشویق و حمایت

تعالی مدیریت و ارتقای بهره وري در بخش تعاونی نیازمند یک برنامه حداقل ۵ تا ۱۰ ساله است که در این برنامه باید مشخص شود در این رابطه چه اقداماتي انجام داده شود.

 

وی افزود: تعاونی ها و اتحادیه هایی که قصد مشارکت در طرح ملی تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری را دارند تا ۳۱ تیر ماه ۹۶ فرصت دارند به ادارات کل تعاون و یا نمایندگی های خانه تعاونگران در استانها مراجعه و ثبت نام کنند.

 

وی نقش خانه تعاونگران در تعالی مدیریت و ارتقای بهره وری تعاونی ها را برجسته عنوان کرد و گفت: به منظور تشويق تعاونی ها و در راستاي تعالی سازمانی و ارتقاي بهره‌وري ، خانه تعاونگران از سال ۱۳۹۱، جايزه ملي تعالی مدیریت تعاونی را با استفاده از الگوهاي بین المللی تعالي سازماني طراحي و طي ۵ سال اخیر به تعاونی ها در سطوح مختلف اهدا کرده است.

 

شمشین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی در سال ۱۳۹۶، توسط خانه تعاونگران و با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشارکت تعاونی ها از سراسر کشور در تهران برگزار می شود.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما