ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

خانه تعاونگران می تواند تسهیل گر در امر کارآفرینی باشد


 به گزارش روابط عمومی خانه تعاونگران به مناسبت هفته کارافرینی در مصاحبه ای با خبرنگار نقد حال با بیان اینکه خانه تعاونگران یکی از تشکل های است که باید به نوعی بانی و مسئول ایجاد کارافرینی باشد، گفت: بحث کارآفرینی با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ما و به خصوص استان کرمانشاه در بحث شاخص بیکاری ، امری مهم و حیاتی است‌.

 رئیس خانه تعاونگران استان کرمانشاه، افزود: یکی از راه های کاهش نرخ بیکاری، افزایش کارآفرینان نخبه و خبره در سطح استان است.

 وی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر در منطقه ای فرصت های شغلی مناسب وجود داشته باشد با پایین آمدن نرخ بیکاری و رشد اقتصادی شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی هم خواهیم بود.

◇  این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید در استان از تعاونی های کارآفرین حمایت کرد، افزود: خاصیت و نقطه عطف تعاونی ها نسبت به سایر روند های سرمایه گزاری جمع سرمایه های خُرد و تبدیل به سرمایه های کلان است که می تواند کارآفرینی های بزرگی را در پی داشته باشد.

غفور احمدی اضافه نمود: کارآفرینان بخش تعاونی به علت اشتغال و سرمایه گزاری همزمان اشتیاق بیشتری برای حفظ و توسعه و بازاریابی تولیدات خود دارند.

 وی ادامه داد: با توجه به بحث توسعه شرکت های دانش بنیان این شرکت ها می تواند با جذب سرمایه های اندک در قالب تشکیل یک تعاونی و انباشت سرمایه و مصروف کردن آن در مسیر تولید محصولات دانش بنیان کارآفرینان موفقی باشند.

رئیس خانه تعاونگران استان کرمانشاه با بیان اینکه در راه تولید و کارآفرینی خلاقیت و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده محصولات نقش مهمی در موفقیت و ایجاد ثبات اقتصادی دارد، اظهار نمود: برای مثال در استان کرمانشاه تولید عسل داریم که به علت کیفیت این محصول با حداکثر کیلویی ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، این درحالی است که در همسایگی ما کشور عراق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دارند که طبق ذائقه و عادت اعراب چای را با شکر می نوشند.

◇ وی افزود: حالا اگر این عسل درجه یک  با بسته بندی به صورت قاشق های یک بار مصرف روانه بازار عراق و حوزه خلیج فارس شود و از هر کیلو ۱۰۰ قاشق عسلی تولید شود و هر قاشق فقط یک دلار بفروش برسد هرکیلو عسل ۳ میلیون تومان یعنی ده برابر ارزش افزوده ایجاد می کند. غفور احمدی اضافه نمود: این کار علاوه بر تولید ثروت اشتغال را هم به همراه خواهد آورد.

رئیس خانه تعاونگران استان کرمانشاه گفت: در بحث کارآفرینی می توان از افرادی که راهکار دارند و دراین مقوله زبده هستند استفاده کرد.

وی ادامه داد: خانه تعاونگران استان کرمانشاه با برگزاری دوره های آموزشی برای تعاونگران با حضور اساتید مجرب و تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون در خصوص تسهیلات کارآفرینی برای اشتغالزایی انجام داده است و همچنین با توجه به همکاری و هم افزایی با شرکت های صادراتی، می تواند حلقه رابط مناسبی برای ایجاد زمینه و بسترهای مناسب زنجیره کارآفرینی از خلق ایده تولید تا حمایت تولیدکننده و در نهایت صادرات محصول نهایی باشد.

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما