ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

نقش بخش تعاون در اقتصاد انکارناپذیر است


در راستای هم افزایی برای توسعه بخش تعاون، تفاهم‌نامه همکاری مابین اتّحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران و خانه تعاونگران ایران منعقد شد.

 در راستای نیل به اهداف و ماموریت‌های تعیین شده در قانون، این اتّحادیه تفاهم‌نامه همکاری با خانه تعاونگران ایران به عنوان یکی از تشکل‌های مطرح در حوزه تعاون به امضاء رساندند.

در این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند تا در حوزه ترویج فرهنگ بخش تعاون در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌هایی را توسط کارگروه‌های مشترک تهیه و تدوین نمایند.

یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه ارائه طرح و برنامه عملیاتی برای ترمیم دیدگاه عمومی و اعتماد سازی برای بخش تعاون است.

از دیگر موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه بر اجرای مشترک آن تأکید شده می‌توان به تألیف کتاب و اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه تعاون و عمران با بهره‌گیری از تجربیات و الگوهای کشورهای موفق اشاره کرد.

در این مراسم دکتر علی حسین شهریور دبیر کل خانه تعاونگران ایران با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش تعاون در اقتصاد کشور بر این نکته تأکید کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌هایی نظیر اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران می‌توانند با ایفای نقش و استفاده از توانمندی و تخصص خود در این زمینه بسیار مؤثر بوده و دولت‌ها نیز می‌بایست با نگرشی جدید به بخش تعاون و توانایی آن در حل معضلات اقتصادی، از تمام ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع اقتصادی بهره ببرند.

به گفته دبیرکل خانه تعاونگران ایران مبحث آموزش، جایگاه بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار در کشور دارد. از این رو این تشکل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی نموده و در پایان دوره‌ها گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای به شرکت کنندگانی که قبول می شوند ارائه خواهد شد.

 

در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه، دکتر خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران نیز ضمن تأکید بر آمادگی اتحادیه برای همکاری با تمام فعالان بخش تعاون، عمران و صنعت ساختمان اظهار کرد: ما در این اتحادیه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تعامل با تعاونی‌ها، تشکل‌ها و همچنین فعالان بخش صنعت ساختمان فراهم کرده‌ایم.

به گفته وی هدف از ایجاد این ظرفیت‌ها، بالا بردن سطح دانش علمی، عملیاتی و مدیریتی و در یک‌کلام تخصص فعالان اقتصاد، صنعت ساختمان و به خصوص تعاون است. برای این منظور اقدام به راه‌اندازی بخش مشاوره حقوقی، آموزش و پژوهش تعاون و همچنین مرکز حل اختلاف و داوری نموده‌ایم.

وی تأکید کرد: این بخش‌ها در اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران آمادگی کامل دارند تا با در اختیار گذاشتن امکانات و دانش موجود، مشکلات تعاونی‌ها و مدیران و فعالان را در حوزه صنعت ساختمان برطرف کرده و گام کوچکی برای افزایش اعتماد عمومی به این بخش مهم و تأثیر گذار اقتصاد بردارند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما